ذهن خوانی چیست؟
نوشته شده توسط : connections

آیا تا به حال با کسانی مواجه بوده اید که ادعای ذهن خوانی داشته باشند؟ اصلا خودتان تمایل دارید از افکار دیگران مطلع شده و ذهن آن ها را بخوانید؟ اطلاع از آنچه که در ذهن افراد مختلف می گذرد، آرزوی دیرینه انسان است. تا به حال اقدامات، اکتشافات و تحقیقات مختلفی در مورد این موضوع انجام شده و نتایج خوبی هم به دست آمده اند. نکته مهمی که در این مورد وجود دارد شایعه پراکنی ها و انتشار خبرهای دروغ است.

متاسفانه کم نیستند تعداد افرادی که خود را توانمند در خواندن ذهن دیگران می دانند، در حالی که چنین چیزی وجود ندارد. بنابراین نباید زندگی، روح و روان خود را تحت تاثیر حرف های افراد دروغگو قرار داده و مشکلات جدی برای خود ایجاد کنید. برای جلوگیری از رخ دادن اتفاقات ناخوشاید، بهتر است اطلاعات خود را در این زمینه ارتقاء دهید. به همین علت ما در ادامه مطلب به بررسی جوانب مختلف ذهن خوانی می پردازیم، پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

ذهن خوانی چیست؟

 ذهن خوانی چیست؟

در طول تاریخ افرادی سعی داشتند با کمک روش های مختلف از افکار دیگران مطلع شوند. ذهن آن ها را بخوانند تا بتوانند به آن ها کمک کرده یا اینکه به نفع خودشان از این کار بهره ببرند. آنچه که به عنوان ذهن خوانی (Brain_reading) به صورت اصولی و صحیح شناخته می شود، استفاده از وسایل الکترونیکی و کامپیوتر برای دریافت سیگنال های الکتریکی از مغز و پردازش آن هاست. در کنار این راهکار اصلی و اصولی، روش های دیگری هم وجود دارند که بی نیاز از وسایل الکترونیکی هستند. بر مبنای این روش ها، افراد خاصی بیان می کنند که توانایی خواندن ذهن دیگران را دارند. می توانند از افکار انسان مطلع شده و آن ها را بازگو کنند.

برای اطلاع از مفهوم خودخواهی بر روی لینک کلیک کنید.

در این مورد بهتر است بدانیم روشی که واقعا بر ذهن افراد نفوذ کند و همه افکار را بخواند وجود ندارد. بلکه کسانی که این ادعا را دارند با کمک افزایش تمرکز، دقت به رفتار، شناخت دیگران و موارد این چنینی برخی از افکار را حدس می زنند. د رواقع کسب تجربه و بهرمندی از توانایی های ذاتی انسان می تواند این ادعا را برای برخی از افراد ایجاد کند.

برای یادگیری تکنیک های شخصیت کاریزماتیک، هوش کلامی و ثروت سازی با کلام می توانید در دوره های آموزشی مریم مبارکی شرکت کنید.

موارد استفاده از ذهن خوانی

 

موقعیتی را تصور کنید که می توانید از افکار دیگران مطلع شده و به آن ها کمک کنید. برای انجام این کار نیازی به شعبده بازی، جادوگری و یا حتی رخ دادن معجزه ای بزرگ نیست، در واقع شما نیازی به خواندن همه افکار دیگران ندارید. اطلاع از افکار مثبت و منفی، فکر کردن به خاطرات تلخ گذشته و یا حتی حس انتقام جویی دیگران چه فایده ای برای شما دارد؟ بنابراین همین که بتوانید در مواجه شدن با افراد مختلف از فکری که در همان لحظه به ذهنشان می رسد و از بیان آن خودداری می کنند مطلع شوید، کافی است.

همانطور که گفتیم ذهن خوانی به صورت واضح و صحیح کار دستگاه های الکترونیکی و کامپیوتر است. آن چیزی که برخی از افراد ادعا می کنند که توانایی انجام آن را دارند، در واقع درک کردن شرایط، احساسات و کمک گرفتن از شناخت آن هاست. حال سوال مهمی که ایجاد می شود این است که خواندن ذهن دیگران چه کاربردهایی دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم ما همواره برای برقراری ارتباط با دیگران به درک زبان بدن، لحن، رفتار و احساسات آن ها داریم. این ها همان مواردی هستند که به خواندن افکار هم کمک می کنند، بنابراین به واسطه اطلاع از افکار دیگران می توانیم ارتباط بهتری با آن ها برقرار کنیم.

همچنین می توان به بیان افکار کسانی که قدرت تکلم ندارند، کمک کرد. مورد دیگری که از کاربردهای خواندن ذهن محسوب می شود، درمان آسیب های مغزی است. نکته مهمی که در مورد این موضوع وجود دارد، کسب تجربه و درک درست وقایع است. برای اینکه بتوانید از افکار دیگران مطلع شوید باید تکنیک های آن را یاد گرفته و تمرین کنید.

برای اطلاع از نحوه شرکت در دوره آموزشی دومینوی هیجانات بر روی لینک کلیک کنید.

چه کسانی توانایی ذهن خوانی دارند؟

 چه کسانی توانایی ذهن خوانی دارند؟

برخی از مردم تصور می کنند فقط افرادی خاص که توانمندی های منحصر به فرد، ماورایی و غیر قابل توصیف دارند، می توانند ذهن دیگران را بخوانند. همانطور که گفتیم ذهن خوانی اصولی و صحیح به واسطه دستگاه های الکترونیکی و کامپیوتر انجام می شود. از طرفی اطلاع از افکار دیگران به وسیله توانایی های ذاتی انسان هم توسط افرادی خاص انجام نخواهد شد. بلکه هر کسی می تواند با کسب مهارت و تمرین کردن تا حدودی از افکار دیگران مطلع شود. بنابراین نباید به حرف های کسانی که ادعا می کنند توانایی ماورایی دارند و فقط آن ها می توانند از افکار دیگران مطلع شوند، اعتماد نکنید.

متاسفانه کم نیستند تعداد کسانی که با اتکا به حرف های افراد دروغگو، زندگی خود را خراب کرده اند. برای اینکه بتوانید افکار دیگران را بخوانید باید بر ذهن و افکار خود مسلط شوید. این کار هم انجام شدنی است و نیاز به توانایی های منحصر به فرد ندارد.

برای یادگیری تکنیک های اعتماد به نفس صحبت در جمع، هوش کلامی و آداب معاشرت می توانید در دوره های آموزشی مریم مبارکی شرکت کنید.

روش های ذهن خوانی

همانطور که گفتیم برای اینکه بتوانید از افکار دیگران مطلع شده و ذهن آن ها را بخوانید، راهکارهای مختلفی وجود دارند. در همین راستا ابتدا باید با تکنیک ها و روش های انجام این کار آشنا شده و سپس برای رسیدن به تسلط، تمرین کنید. توجه داشته باشید بدون تمرین کردن، هیچ نتیجه ای حاصل نخواهد شد. برای ذهن خوانی نیازی به شعبده، علم غیب و یا معجزه ندارید بلکه باید در استفاده از تکنیک های آن به تسلط برسید. به همین علت در ادامه مطلب به چند مورد از مهم ترین روش های خواندن ذهن اشاره می کنیم:

افکار مزاحم را از ذهن دور کرده و تمرکز را افزایش دهید

اولین اقدام و در واقع مهم ترین کاری که برای اطلاع از افکار دیگران باید انجام دهید، افزایش تمرکز است. برای تحقق این هدف باید افکار مزاحم را از ذهن خود دور کنید. آرامش خود را حفظ کرده و به فکر تقویت مهارت تمرکز باشید. از انجام هر کاری که تمرکز شما را به هم می ریزد، رفتن به محیط هایی که افکار مزاحم را به سمت ذهن شما می فرستند و حتی ارتباط با کسانی که تمرکز شما را مختل می کنند، خودداری کنید. برای افزایش تمرکز می توانید از تکنیک های یوگا و مدیتیشن استفاده کنید.

برای اطلاع از راه های تقویت سرسختی ذهنی بر روی لینک کنید.

به رفتار، زبان بدن و لحن توجه کنید

برای اینکه بتوانید در ذهن خوانی مهارت کسب کرده و تا حدودی از افکار دیگران مطلع شوید باید به نحوه رفتار، لحن صحبت کردن و زبان بدن آن ها توجه کنید. شما قرار نیست هرآنچه که در ذهن دیگران می گذرد را بخوانید، بلکه فقط می توانید از افکاری که سبب تغییر رفتار، ابراز احساسات و موارد این چنینی می شوند مطلع شوید. بنابراین بهتر است با مفهوم حرکات زبان بدن آشنا شده، معنی تغییرات لحن را یاد بگیرید و اینگونه از احساسی که فرد دارد و موردی که ذهن او را درگیر کرده مطلع شوید.

سوال بپرسید و صحبت کنید

همیشه در میان جملاتی که حین گفتگو با دیگران بیان می کنیم به احساسی که داریم، موضوعی که به آن فکر می کنیم و به طور کلی آن چیزی که ذهن ما را درگیر کرده اشاره می کنیم. به همین علت به عنوان یکی از روش های ذهن خوانی باید سر حرف را با فرد مورد نظر باز کنید. از او سوال بپرسید و زمینه گفتگو را فراهم کنید. البته بهتر است در مورد موضوعاتی که ممکن است فرد نسبت به آن ها جبهه بگیرد سوال نپرسید. بگذارید او هم سوالاتی را بپرسد تا با اطمینان بیشتری با شما صحبت کند.

برای اطلاع از نحوه شرکت در دوره آموزشی عشق هوشمندانه بر روی لینک کلیک کنید.

انگیزه خود را افزایش دهید و دیگران را درک کنید

 انگیزه خود را افزایش دهید

رسیدن به تسلط در خواندن افکار دیگران کاری نیست که یک شبه به آن دست پیدا کنید، بنابراین باید به فکر افزایش انگیزه باشید. از این طریق می توانید برای یادگیری تکنیک های ذهن خوانی، وقت صرف کرده و تلاش کنید. از طرفی برای اطلاع از افکار دیگران باید احساسات آن ها را درک کنید. درک احساسات دیگران به شما کمک می کند خود را به جای آن ها قرار داده و از این طریق فکری که احتمال شکل گرفتن آن وجود دارد به ذهنتان برسد.

مهارت گوش دادن را تقویت کنید

به نظر شما گوش دادن با شنیدن چه تفاوتی دارد؟ آیا اصلا میان این دو مورد تفاوتی وجود دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم زمانی که حرف دیگران را می شنوید، با دقت کردن به لحن، رفتار و زبان بدن مفهوم مورد نظر آن ها را درک می کنید یعنی مهارت گوش دادن داريد. این همان عاملی است که برای ذهن خوانی به آن نیاز دارید، بنابراین باید به فکر تقویت مهارت گوش دادن باشید.

برای یادگیری تکنیک های ساخت شخصیت قدرتمند، جذابیت کلام و موفقیت کلامی می توانید در دوره های آموزشی مریم مبارکی شرکت کنید.

ذهن آگاهی را تمرین کنید

برای همه ما پیش آمده که حین صحبت کردن دیگران، کتاب خواندن و حتی آشپزی کردن، ذهنمان به یکباره به گذشته و اتفاقاتش یا آینده و دغدغه هایش فکر می کند. ممکن است چند دقیقه به همین روال بگذرد و سپس متوجه شویم که ذهن ما اصلا در لحظه حال حضور نداشته است. در چنین مواقعی نمی توانیم به رفتار، لحن و زبان بدن دیگران توجه کرده و ذهن خوانی انجام دهیم. راه حل این مشکل انجام تمرینات ذهن آگاهی است. ذهن آگاهی به ما کمک می کند به لحظه حال برگردیم.

برای اطلاع از پیامدهای سوگیری پس نگری بر روی لینک کلیک کنید.

هوش هیجانی را تقویت کنید

زمانی که نسبت به احساسات خود و دیگران آگاهی کسب کرده، کنترل و تسلط پیدا می کنید، در حال تقویت هوش هیجانی (EQ) هستید. EQ به شما کمک می کند تا از تغییرات احساسات دیگران مطلع شده و از آن برای ذهن خوانی استفاده کنید. توجه داشته باشید شما برای خواندن افکار دیگران به شعبده، معجزه و علم غیب نیاز ندارید، بلکه همین که بتوانید احساسات، زبان بدن و تغییر لحن حرف زدن را درک کنید، به خواندن افکار کمک می کنند.

نسبت به دیگران شناخت پیدا کنید

قرار نیست در کوچه و خیابان با هر فردی که مواجه می شوید فکر او را بخوانید، بلکه شما برای بهبود روابط بین فردی قصد ذهن خوانی دارید. به همین علت باید نسبت به دوستان، همکاران، همسایه و حتی اعضای خانواده خود شناخت پیدا کنید. زمانی که دیگران را به خوبی می شناسید، بهتر می توانید علت تغییر رفتار آن ها را متوجه شوید. در واقع بیان جمله "او را بهتر از خودش می شناسم" مصداق بارز همین موضوع است.

خلاصه مطلب

کم نیستند تعداد افرادی که به دنبال اطلاع از روش های ذهن خوانی هستند. برخی از این افراد تصور می کنند در مرحله اول برای خواندن افکار دیگران به توانایی های ماورایی نیاز دارند و در مرحله دوم می توانند از هر آنچه که در ذهن دیگران می گذرد مطلع شوند، در حالی که این تصورات کاملا اشتباه است. هر فردی می تواند بدون نیاز به توانایی های ماورایی، بلکه با تقویت چند مهارت ذهنی از برخی افکار دیگران مطلع شود.

برای یادگیری تکنیک های جذابیت کلام، اعتماد به نفس صحبت در جمع و جادوی جذابیت می توانید در دوره های آموزشی مریم مبارکی شرکت کنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید از راه های ارتباطی استفاده کنید.





:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: